Mert még mindig a hazai a legjobb...

Kirándulás, de hová? Magyarországra!

4 nap Balatonlellén

2014. augusztus 28. - argenta

A 2014-es évben úgy döntöttünk, hogy egy hosszabb nyaralás helyett két részletben kerítünk sort pihenésre. Az egyik ilyen volt a már bemutatott Hévíz, a másik pedig a mostani főszereplő, Balatonlelle.

Lellét szántuk "passzív" pihenésnek, ahol a Balatoné a főszerep, és azt kapjuk, amit a déli parton megszokhattunk. Itt most jártunk először, bár 3 évvel ezelőtt a szomszédvárban, Bogláron töltöttünk el egy hetet. A szállás kiválasztásánál érdemes olyan helyet keresni, ahol nem kell mindennap negyed órát sétálni a strandig és vissza. Eddigi nyaralásainknál erre nem igazán figyeltünk, de higgyétek el, megéri, főleg, ha nem csak 1-2 napot maradunk. Ezúttal szerencsére sikerült olyan helyet találnunk, aminek az udvarából egyből a partra juthattunk.

Szállásunk

Balatonlellén ilyen partközeli szállásokat találhatunk például a Honvéd utcában. A sajátunkkal semmi gondunk sem volt, figyelmes személyzetet, és korrekt szobát kaptunk. A városközpont kb. 10-15 perces séta, de hamar felfedeztük, hogy a part mentén végig lehet sétálni, és a Napfény strandnál kikanyarodva ugyanott találjuk magunkat. Így a kötelező (bevásárló, programnéző) séták is igazán kellemessé váltak. Nem mehetünk el szó nélkül a Napfény strand mellett. Szépen kiépített, mindennel felszerelt strand, homokos parttal, és sekély, lassan mélyülő vízzel. Mégsem volt szimpatikus, mert igaz, a főszezonban voltunk, de még este 7-8 óra körül sem lehetett volna elejteni egy gombostűt sem. Kisgyerekeseknek a part és a víz miatt nagyon jó lehet a Napfény, és ha nincs zsúfoltság, biztosan kellemes időtöltést nyújt bárkinek. Mi azonban maradtunk a "saját" strandunknál, kényelmes távolságot tudtunk tartani a parton a többi nyaralótól, és a füves felületen bőven volt helyünk tollasozni, labdázni. A meder nem volt olyan lapos, mint a Napfénynél, de mivel a déli partról beszélünk, még a bójáknál is csak derékig ért a víz, és sokat kell sétálni, ha azt akarjuk, hogy leülve ellepjen minket a tó. :-) A hekk mindenütt finom volt, és az árak is nagyjából megegyeztek (kb. 400 Ft/10 dkg). Tudom, hogy nem balatoni hal, mi mégis annyira szeretjük, hogy megesett, vacsorára is vittünk belőle. :-)

Balatonlelle, strand

A várostól ne várjunk semmi kiemelkedőt, ez egy üdülőhely, se több, se kevesebb. A központ szép, a vasútállomástól indul a sétálóutca ahol mindent megkapunk, amit egy ilyen helyen meg lehet. Egymást érik a bazárok, kávézók, éttermek, fagyizók, stb. Füreddel van közvetlen összehasonlítási alapom, és azt kell mondjam, hogy egy klasszikus nyaralásra Lellét alkalmasabbnak találom. Ez egy szubjektív vélemény, a saját szempontjaim alapján. Innen is minden elérhető, és bár imádtam a Tagore sétányt, - főleg a borhetek idején - nem volt meg az a szabadságérzetem, mint Lellén. Nem szerettem Füredben, hogy szabályosan utat kellett törni magunknak a tömegben, ha el akartuk érni a két fizetős strand egyikét, ahol azért állhattunk sorba, hogy legyen egy zsebkendőnyi helyünk ahol le tudunk telepedni. Számomra a Balaton a strandolást jelenti kifulladásig, és ezt Lellén (és általában a déli parton) kapom meg leginkább. Nem akartam "lepontozni" Füredet, mert egy nagyon szép város és kedvelem is, pusztán csak a saját igényeimről volt szó. Sőt, beszámoló is lesz róla a későbbiekben.

Balatonlelle főtere

A városról ennyit, viszont akad még egy program, amit jó szívvel tudok ajánlani az arra fogékonyaknak. Ez pedig a lellei Kishegy. Ez egy autós program, de talán ők is vannak annyian, hogy érdemes legyen megemlíteni. Nos, ez a hegy tulajdonképpen az ottani szőlőhegy. Itt szúrnám közbe, hogy aki szereti, kóstoljon meg minél több lellei, boglári bort, mert rendkívül finomak! Én egyáltalán nem vagyok boros, de az itteni nedűket kedvelem. A városból délre kanyarodva egy pár kilométeres autózás után el is érjük a hegyet, a hely lábánál egy tanyát láttunk, nem sokkal később pedig kétfelé ágazik az út. A baloldali megy fel a Kishegyre! Óvatosan kaptassunk fel, mert helyenként nagyon meredek, beláthatatlan, és végig nagyon keskeny. Azért nem veszélyes, bármilyen személyautóval gyorsan feljutunk a hegytetőre. A hegytetőn, 300 méter magasan találjuk a kishegyi kápolnát, valamint egy csárdát. Ha csak eddig jutunk, már bőven megérte eljönni, szép és különleges látványt nyújtanak a kápolna, a szőlőtőkék, és a Balaton így együtt. A kápolna már nem működik aktívan, de "bekukucskálásra" van lehetőség.

Kápolna a Kishegyen

Mi még egy kicsit még feljebb mentünk gyalogosan egy kilátó reményében, de mivel erdőn keresztül vezetett az út, a rengeteg szúnyog miatt ezt a tervünket fel kellett adnunk. Nem bánkódtunk emiatt, a Kishegy felfedezett része is remek élményt nyújtott. A hegyen van egy-két gyönyörűen kialakított pincészet, akit érdekel, rájuk lehet találni az interneten. A hegyet elhagyva (ha már elindult az ember...) érdemes egy kis kitérőt tenni, tegye ezt mindenki vágyai szerint. A Balaton mellett maradva Boglár, Fonyód pillanatok alatt elérhető, de aki szeretne, tehet egy somogyi kirándulást is. Ha nem mentünk volna külön arra a részre, mi valószínűleg Keszthely-Hévíz vonalat céloztuk volna meg. Érdemes lehet úgy időzíteni a nyaralást - és ez az egész Balatonra vonatkozik - hogy kiválasztunk egy nekünk tetsző programot, és úgy szervezzük meg a szállást. Borhetektől kezdve zenei programokon át számos eseménnyel gazdagíthatjuk az időtöltést. A Balatonról még egy gondolat: sok városból lehet hajókirándulásokat tenni, érdemes ezeknek is utánajárni. Lellén is kellemes nyaralásban volt részünk, valószínűleg nem utoljára jártunk itt!

Köszönöm, hogy elolvastad!

Alkonyodik

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.